חבילת אחסון בהתאמה אישית

אם תגלשו באתרים השונים תגלו כי לא קיים אתר הדומה בדיוק לאתר אחר. בדיוק כפי שהתוכן המועבר לכם כגולשים משתנה מאתר לאתר, כך גם צורת אחסונו והבאתו אל הרשת עשויה להשתנות בהתאם לקריטריונים שונים.

מאחר ולא קיימת שיטת אחסון אחת המתאימה לכל האתרים, חברות אחסון אתרים נוהגות להציע חבילות אחסון מותאמות בהתאם למאפיינים שונים הנוגעים לאתר ולהיקפו. במאמר הבא ננסה להכיר את החבילות השונות ולהבין כיצד יש להתאימן לאתר הנבנה.

שאלה של גודל

חבילת האחסון המותאמת היא בעיקר פונקציה של גודלו של האתר. ככל שהאתר גדול יותר מבחינת כמות מבקריו וככל שהוא מציע לגולשיו פונקציות מורכבות יותר כמו העלאה או הורדת קבצים, כך יהיה צורך להתאים לו חבילת אחסון בנפח גדול יותר, אשר תתאים לצרכיו.

באופן כללי ניתן לומר כי חברות אחסון אתרים בדרך כלל מציעות שלושה סוגים של חבילות אחסון ללקוחותיהם: חבילת אחסון עבור אתרים קטנים, חבילת אחסון עבור אתרים גדולים (אשר צורכים הרבה משאבים) וחבילת אחסון עבור מספר אתרים.

התאמה גורלית

הבעלים של האתר, גם אם הוא אינו בקיא ברזי העולם הטכני, צריך להיות מחובר למציאות ולהיות מודע למאפיינים הכלליים של האתר שלו. לשם כך עליו לערוך לו ניתוח 'אישיותי' ולבחון קריטריונים עיקריים כמו צרכי האתר, יעדים מבחינת כמות הגולשים (רלוונטי במיוחד לגבי אתרים שטרם מימשו את פוטנציאל הצמיחה שלהם), משקל האתר וקבציו. רק ניתוח כזה יאפשר לכם להתאים את החבילה שתהלום את צרכי האתר בצורה המדוייקת ביותר.

כוחו של ייעוץ

על אף שמשימת ניתוח האתר נמצאת בשטח אחריותכם, מטבע הדברים, לא תמיד תוכלו לבצע את הניתוח ברזולוציה הדרושה כדי לבצע את ההתאמה. זהו תפקידו של נציג השירות מטעם חברת אחסון האתרים, לבצע ניתוח מעמיק יותר ולשאול את השאלות הנכונות, על מנת שתוכלו להרכיב קלסתרון מדויק של האתר – ובאמצעותו לבחור בחבילה המתאימה.

למרות שסיוע כזה נשמע לכאורה טריוויאלי, בפועל, רק חברות אחסון אתרים ותיקות ומקצועיות מציעות שירותים אלה. מדובר בסיבה נוספת אשר יכולה להצדיק בחירה בחברת אחסון אתרים ותיקה ומנוסה, גם אם המשמעות היא הוספת כמה שקלים נוספים כל חודש לדמי המנוי, על פני הבחירה בחברה צעירה שלא תמיד יודעת לנתח את צרכי האתר ואת הניואנסים הקטנים הקשורים בכך.